- /0/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga,
/0/p/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, jaam on portatiivne, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga?
Murdudega töötamine
Murdudega töötamine
Kui ma sõidan parajasti elektritõukerattaga Saaremaa praami tekil ja töötan samal ajal käsijaamaga, millel QRP võimsus, siis millised peavad olema minu murrud?
Re: Murdudega töötamine
Murrud peavad olema lahtised
ja kutsung /LID
ja kutsung /LID
HamRadio forever !
ICOM too !!
خداوند، استونی را نگه دار
ICOM too !!
خداوند، استونی را نگه دار
Re: Murdudega töötamine
Mina olen siiani aru saanud:es3har kirjutas:Kui ma sõidan parajasti elektritõukerattaga Saaremaa praami tekil ja töötan samal ajal käsijaamaga, millel QRP võimsus, siis millised peavad olema minu murrud?Aksakalid, aidake!
- /0/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga,
/0/p/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, jaam on portatiivne, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga?
P.1 kui on käsijaam, siis on nii-kui-nii qrp, ehk seda enam rõhutama ei pea.
P.2 kui on käsijaam, siis on väiksem võimsus ja ka "raskem kättesaada" mobiilsust enam rõhutama ei pea.
ehk piisab murd - portatiivne null.
ja kuna Sa ei ole jaama tõuksile monteerinud/antenni paigaldanud, ei saa ka olla tõukeratas mobiil/motoriseeritud jaam

T
73
Tarmo, ES2ACT
Tarmo, ES2ACT
Re: Murdudega töötamine
Aitäh! Lugesin ka rahvakomissaride nõukogu määrust "Raadiokutsungite moodustamise ja väljastamise kord", §4 lg 6:es2act kirjutas: Mina olen siiani aru saanud:
P.1 kui on käsijaam, siis on nii-kui-nii qrp, ehk seda enam rõhutama ei pea.
P.2 kui on käsijaam, siis on väiksem võimsus ja ka "raskem kättesaada" mobiilsust enam rõhutama ei pea.
ehk piisab murd - portatiivne null.
ja kuna Sa ei ole jaama tõuksile monteerinud/antenni paigaldanud, ei saa ka olla tõukeratas mobiil/motoriseeritud jaam
T
Seega /MM Saaremaa praamil ei kohaldu, küll aga Soome laeval või kummipaadis Gotlandi ja Saaremaa vahel, /M puhul pole märgitud, kas sõiduk peab olema motoriseeritud, seega käivad siia alla ka nt tasakaaluliikurid, rulad ja hobuveokid, /P tähendab konkreetselt käsijaama, kuigi nt FT-817 võib hoida nii käes kui seljakotis. /QRP jääb määrusest üleüldse välja.Amatöörraadiojaama kasutamisel liikuva jaamana moodustatakse kutsung amatöörraadiojaama kutsungist, millele järgneb eraldusmärk «/» (sõnaliselt «murd») ja kuni kaks tähte:
1) MM ( Maritime Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse veesõiduki pardal selle viibimisel rahvusvahelistes vetes;
2) AM (Airborne Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse isiklikus kasutuses oleva õhusõiduki pardal;
3) M (Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse sõidukitel, mida ei ole nimetatud punktides 1 ja 2;
4) P (Portable) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse käsijaamana.
Jaama saab ühteagu kasutada nii sõidukil kui ka käsijaamana, nagu ka algses näites. Teine näide on käsijaama kasutamine kabrioletis, millel on ühtaegu /M ja /P tunnused. Seejuures pole täpsustatud, kas sõiduk liigub või seisab paigal (liikuma peab jaam, näiteks võib ta nööri küljes kõlkuda) ja kas jaam peab olema sõidukisse kinnitatud.
Seega, uuendatud näitel keset Soome lahte laevatekil eesli seljas ratsutades ja FT-817 käes hoides kusotades, kusjuures varrasantenn on eesli külge kinnitatud, kohalduvad nii /MM, /M ja /P. Küsimus, kas need murrud peab kõik ette laulma või piisab kõrgemast taustsüsteemist ehk /MM?
Re: Murdudega töötamine
Kui juba seadusetäht ees, siis uuri ka P - tähendust. Kas käsijaamal üldse tohib kasutada muud antenni kui "originaal" varras ? Äkki muutub siis mingiks muuks seadmeks.
Näiteks PMR'l on see keelatud
T
Näiteks PMR'l on see keelatud

T
73
Tarmo, ES2ACT
Tarmo, ES2ACT
Re: Murdudega töötamine
/MM on lubatud kasutada rahvusvahelistes vetes, st väljaspool riikide territoriaalala ainult laeva kapteni loal (vist kirjalikul).