Teema Radisti päevik e. laevapoisi päevilt arutelud
Teema Radisti päevik e. laevapoisi päevilt arutelud
Ikka. Lase aga tulla!
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
Sa tahtsid äkki öelda "egiptuse president Anwar Sadat"?ES6EI kirjutas: Kui Araabia Emiraatides kommunistist juht maha löödi ja asemele kapitalismimeelne Sadat sai
73,
ES1TU
ES1TU
- ES2RDX
- Postitusi: 1020
- Liitunud: 19 Veebr 2006, 15:05
- QTH Locator:
- Asukoht: Tabasalu KO29GK
- Kontakt:
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
... ja kes sai presidendiks 1970 aastal südame atakki surnud presidendi Gamal Abdel Nasser-i asemele.es1tu kirjutas:Sa tahtsid äkki öelda "egiptuse president Anwar Sadat"?ES6EI kirjutas: Kui Araabia Emiraatides kommunistist juht maha löödi ja asemele kapitalismimeelne Sadat sai
Aga reisimuljeid (ka militaarseid) on alati huvitav lugeda, eriti kui raadiovärgiga seotud.

Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
Jah, nii oligi, Mati.
41 aastat tagasi ... kirjutasin täna nö. peast, päevikusse kiikamata. Edaspidi juba otse päevikust.
73!
41 aastat tagasi ... kirjutasin täna nö. peast, päevikusse kiikamata. Edaspidi juba otse päevikust.
73!
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
Mati, ei tea, kas see Nasser nii väga südame atakki surigi ... meie laeval ohvitserid kiristasid sellel teemal hambaid ja neetud kapitalistile sooviti kõigehullemat! ...??ES2RDX kirjutas:... ja kes sai presidendiks 1970 aastal südame atakki surnud presidendi Gamal Abdel Nasser-i asemele.es1tu kirjutas:Sa tahtsid äkki öelda "egiptuse president Anwar Sadat"?ES6EI kirjutas: Kui Araabia Emiraatides kommunistist juht maha löödi ja asemele kapitalismimeelne Sadat sai
Aga reisimuljeid (ka militaarseid) on alati huvitav lugeda, eriti kui raadiovärgiga seotud.
Igatahes toodi Araabia ÜE-st NSVL-i saatkond välja, esialgu Vahemerel olevatele laevadele. NSVL-il jäid aga Aleksandria ja Port-Said-i lähistele maha tohutud sinna ehitatud kütusemahutid, mis eemale merelegi kurja kuulutavalt paistsid. Kahju sovettidele aga tohutu, sest kui sõjalise konflikti korral Bosboruse väinast Türgi enam läbi poleks lasknud, oleks Araabiast siis Vahemerel "rahuotstarbelised" NSVL-i sõjalaevad kütust saanud. See plaan läks aga aia taha.
Egas mujal maailmaski puldis mehed lollid olnud.

No edaspidi loeme, näeme pilte osakesena sellest, mis seal kõik toimus.
73!
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
...huvitav-kellegaES6EI kirjutas: Siis veel raadiolokaator, mis aga esimese merereisi ajal pea kogu aja nu--is
73!

ES2JT
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
...puit oli sellel ajal väga defkaES6EI kirjutas: Laeva pronksist sõukruvi oli u. 4m läbimõõduga (ma ei tea siiani, miks see just läbinisti pronksist pidi olema?).

ES2JT
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
http://books.google.ee/books?id=nj1RWMy ... e&q&f=trueES6EI kirjutas: Laeva pronksist sõukruvi oli u. 4m läbimõõduga (ma ei tea siiani, miks see just läbinisti pronksist pidi olema?).
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
Tänud, VeikoK!
... Ei tule täna pilte vist ? ... Vahepeale siis väike mõistatus:
Teatavasti ühendab Euroopat ja Aasiat üle Bosboruse rippsild Istanbuli ja Konstantinoopoli vahel.
Vahemerele edasi-tagasi seilates peaksin sealt alt läbi sõitnud olema paarisarv kordi. Tegelikult olen alt läbi sõitnud aga paaritu arv kordi. Kõik korrad olin laeval, mööda väina vett, mitte kõrvalt maismaad pidi, üle silla ammugi mitte.
Kuidas see võimalik oli
73!
... Ei tule täna pilte vist ? ... Vahepeale siis väike mõistatus:
Teatavasti ühendab Euroopat ja Aasiat üle Bosboruse rippsild Istanbuli ja Konstantinoopoli vahel.
Vahemerele edasi-tagasi seilates peaksin sealt alt läbi sõitnud olema paarisarv kordi. Tegelikult olen alt läbi sõitnud aga paaritu arv kordi. Kõik korrad olin laeval, mööda väina vett, mitte kõrvalt maismaad pidi, üle silla ammugi mitte.
Kuidas see võimalik oli

73!
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
Esimene "paaritu" tekkis tagasitulles - vahepeal oli sild valmis ehitatud. Valmis sild 30 oktoobril 1973ES6EI kirjutas:Tänud, VeikoK!
... Ei tule täna pilte vist ? ... Vahepeale siis väike mõistatus:
Teatavasti ühendab Euroopat ja Aasiat üle Bosboruse rippsild Istanbuli ja Konstantinoopoli vahel.
Vahemerele edasi-tagasi seilates peaksin sealt alt läbi sõitnud olema paarisarv kordi. Tegelikult olen alt läbi sõitnud aga paaritu arv kordi. Kõik korrad olin laeval, mööda väina vett, mitte kõrvalt maismaad pidi, üle silla ammugi mitte.
Kuidas see võimalik oli![]()
73!
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
Väga õige.Hunt kirjutas: Esimene "paaritu" tekkis tagasitulles - vahepeal oli sild valmis ehitatud. Valmis sild 30 oktoobril 1973
Auhinnaks Sulle käsiraadiojaam, mille väärtus ületab ehk kordi kaasaegsete omi.
Saada mu PS-ile paki saatmise aadress.
73! ES6EI/Einar
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
ei tunne neid vanu saatjaid väga, äkki P-654 esimene versioonES6EI kirjutas:
Mis on vene raadiosaatja tüüp/mark kaheksandal pildil![]()
Head nuputamist!
Jätkame varsti siis seiklustega öisel Mustal merel Bosboruse väina suunas.
73! de ES6EI/Einar
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
kuule, see saatja on Ersh-p (ПЕРЕДАТЧИК «ЕРШ-Р»)ES6DO kirjutas:ES6EI kirjutas:
Mis on vene raadiosaatja tüüp/mark kaheksandal pildil![]()
Head nuputamist!
Jätkame varsti siis seiklustega öisel Mustal merel Bosboruse väina suunas.
73! de ES6EI/Einar
http://www.upload.ee/image/2950568/ersh-p.jpg
üks GK-71 lõpus
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
Tänan väga!ES6EI kirjutas: Auhinnaks Sulle käsiraadiojaam, mille väärtus ületab ehk kordi kaasaegsete omi.
Re: Radisti päevik e. laevapoisi päevilt.
Neil, Sinu pakutud andmetega see saatja ei sobi. Toitetrafot jõudsin üksi hädavaevalt tõsta ja lõpplamp oli vähemalt 30cm või kõrgemgi. Sellepärast küsisingi, et omal mitte meeles pole selle saatja tüüp. Tolkorral ei pööranud sellele tähelepanu ja lännu ongi see meel ...
Tänud, Evo!
Ülemisel pildil siis see, peal seismisel õnnetoov, täispronksist DESNA sõukruvi, 4 labaga, läbimõõt oli tal siiski suurem kui eelpool kirjas, vist 5,8m ... vaadake tüüri võllil on alt kiilust alates mõõdud, ülemise laba otsa juures tähis 6,2m.
Laeva külgedelt kraabiti dokis kõik sadestunud vetikad jms. maha ja seejärel võõbati üle mingite ülimürgiste katteainetega. Töid tehti gaasimaskides ja laeval viibijatel oli pärast veel nädalpäevi igasugused tervise häired. Süüa ei tahtnud nähagi!
Allpool piltaga jõuab mu jutujärjest natuke ette. Niipalju siis, et keegi patriotismi täis vene kunstnik on kujutanud täiesti tõetruult NSVL-i sõja-merejõudude õppuseid. Täpselt nii see möll välja nägi, rahva raha muudeti hiigelplahvatuste ja katsetustega energiaks ning gaasiks. Ikka, et oma "rahumeelsust" inimestele rõhutada. Ma ei näinud kogu teenistuse jooksul, et jänkud sedamoodi toiminud oleks ???
Üleval vasakul: nn BBK (suur allveelaevadevastane laev), peal kaugraketid ja süvavee pommid. Parempoolsel maalil see pomm parajasti lõhkemas. Need olid väga võimsad pommid allveelaevade hävitamiseks. All vasakul tundub olevatki tolleaegne helikopterikandja MOSKVA. Neid oli vist kokku 3 (??) analoogset laeva NSVL-il üldse tollal. Parempoolsel pildil mingi raketikandja ja need sulpsutasid vette ka meremiine.
Aga me jõuame selle kõigeni. Vaatasin enne u. 200 fotot - kõik kirgastub, justkui olnuks see eile!
Teen nüüd ühe kohvi ja siis: öö Mustal merel, ees Bosboruse ootused. Aga kas need ka täitusid ?
73!

Tänud, Evo!
Ülemisel pildil siis see, peal seismisel õnnetoov, täispronksist DESNA sõukruvi, 4 labaga, läbimõõt oli tal siiski suurem kui eelpool kirjas, vist 5,8m ... vaadake tüüri võllil on alt kiilust alates mõõdud, ülemise laba otsa juures tähis 6,2m.
Laeva külgedelt kraabiti dokis kõik sadestunud vetikad jms. maha ja seejärel võõbati üle mingite ülimürgiste katteainetega. Töid tehti gaasimaskides ja laeval viibijatel oli pärast veel nädalpäevi igasugused tervise häired. Süüa ei tahtnud nähagi!
Allpool piltaga jõuab mu jutujärjest natuke ette. Niipalju siis, et keegi patriotismi täis vene kunstnik on kujutanud täiesti tõetruult NSVL-i sõja-merejõudude õppuseid. Täpselt nii see möll välja nägi, rahva raha muudeti hiigelplahvatuste ja katsetustega energiaks ning gaasiks. Ikka, et oma "rahumeelsust" inimestele rõhutada. Ma ei näinud kogu teenistuse jooksul, et jänkud sedamoodi toiminud oleks ???
Üleval vasakul: nn BBK (suur allveelaevadevastane laev), peal kaugraketid ja süvavee pommid. Parempoolsel maalil see pomm parajasti lõhkemas. Need olid väga võimsad pommid allveelaevade hävitamiseks. All vasakul tundub olevatki tolleaegne helikopterikandja MOSKVA. Neid oli vist kokku 3 (??) analoogset laeva NSVL-il üldse tollal. Parempoolsel pildil mingi raketikandja ja need sulpsutasid vette ka meremiine.
Aga me jõuame selle kõigeni. Vaatasin enne u. 200 fotot - kõik kirgastub, justkui olnuks see eile!
Teen nüüd ühe kohvi ja siis: öö Mustal merel, ees Bosboruse ootused. Aga kas need ka täitusid ?
73!