Mina ei saa ühest asjast aru: miks nad teevad tiiviku labad kitsad ja otstest veel peenemad

Kõrged-kauged teooriad mind ei huvita - lollilegi selge, et kinni püüda oleks vaja võimalikult suur liikuva õhu energia tiiviku pöördpindala ulatusest. Kiirus pole tähtis - suurel kiirusel kasutegur väheneb, kuluvad rohkem laagrid-detailid jne. Vaja on kinni püüda võimalikult suur võimsus, mis ajaga korrutades annab suurima energiahulga.
Vanade tuuleveskite tiivikud olid kõik suure pinnaga tavaliselt 4-ja labalised, pöörlesid aeglasemalt, aga võimsust andsid!! Vana Rookse mölder rääkis, et just vastupidi - tiiviku otstesse on vaja panna pinna lisalaiendused. Keegi möldritest oli selle teinud ja jahvatas veel ka siis kui teiste veskid juba seisma kippusid jääma.
/Need "hiigelmonstrumite" abil ainult valgusdioode vilgutajad mind ei huvita ... seda enam kui nende generaatorite ehitamiseks kulub pool elu ja mis iganes veel!!/.
Tänapäeva ca 98% kasuteguriga hammasrihmülekanded võimaldavad tiiviku pöörded generaatoriga sobitada vägagi hästi ja tööiga, hooldusvabadus jne on suurepärased.
73!