1. leht 1-st

Murdudega töötamine

Postitatud: 08 Juul 2019, 16:29
Postitas es3har
Kui ma sõidan parajasti elektritõukerattaga Saaremaa praami tekil ja töötan samal ajal käsijaamaga, millel QRP võimsus, siis millised peavad olema minu murrud?
  • /0/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga,
    /0/p/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, jaam on portatiivne, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga?
Aksakalid, aidake!

Re: Murdudega töötamine

Postitatud: 08 Juul 2019, 17:46
Postitas es6tx
Murrud peavad olema lahtised
ja kutsung /LID

Re: Murdudega töötamine

Postitatud: 08 Juul 2019, 19:06
Postitas es2act
es3har kirjutas:Kui ma sõidan parajasti elektritõukerattaga Saaremaa praami tekil ja töötan samal ajal käsijaamaga, millel QRP võimsus, siis millised peavad olema minu murrud?
  • /0/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga,
    /0/p/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, jaam on portatiivne, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga?
Aksakalid, aidake!
Mina olen siiani aru saanud:
P.1 kui on käsijaam, siis on nii-kui-nii qrp, ehk seda enam rõhutama ei pea.
P.2 kui on käsijaam, siis on väiksem võimsus ja ka "raskem kättesaada" mobiilsust enam rõhutama ei pea.
ehk piisab murd - portatiivne null.

ja kuna Sa ei ole jaama tõuksile monteerinud/antenni paigaldanud, ei saa ka olla tõukeratas mobiil/motoriseeritud jaam :)

T

Re: Murdudega töötamine

Postitatud: 09 Juul 2019, 17:31
Postitas es3har
es2act kirjutas: Mina olen siiani aru saanud:
P.1 kui on käsijaam, siis on nii-kui-nii qrp, ehk seda enam rõhutama ei pea.
P.2 kui on käsijaam, siis on väiksem võimsus ja ka "raskem kättesaada" mobiilsust enam rõhutama ei pea.
ehk piisab murd - portatiivne null.

ja kuna Sa ei ole jaama tõuksile monteerinud/antenni paigaldanud, ei saa ka olla tõukeratas mobiil/motoriseeritud jaam :)

T
Aitäh! Lugesin ka rahvakomissaride nõukogu määrust "Raadiokutsungite moodustamise ja väljastamise kord", §4 lg 6:
Amatöörraadiojaama kasutamisel liikuva jaamana moodustatakse kutsung amatöörraadiojaama kutsungist, millele järgneb eraldusmärk «/» (sõnaliselt «murd») ja kuni kaks tähte:
1) MM ( Maritime Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse veesõiduki pardal selle viibimisel rahvusvahelistes vetes;
2) AM (Airborne Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse isiklikus kasutuses oleva õhusõiduki pardal;
3) M (Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse sõidukitel, mida ei ole nimetatud punktides 1 ja 2;
4) P (Portable) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse käsijaamana.
Seega /MM Saaremaa praamil ei kohaldu, küll aga Soome laeval või kummipaadis Gotlandi ja Saaremaa vahel, /M puhul pole märgitud, kas sõiduk peab olema motoriseeritud, seega käivad siia alla ka nt tasakaaluliikurid, rulad ja hobuveokid, /P tähendab konkreetselt käsijaama, kuigi nt FT-817 võib hoida nii käes kui seljakotis. /QRP jääb määrusest üleüldse välja.
Jaama saab ühteagu kasutada nii sõidukil kui ka käsijaamana, nagu ka algses näites. Teine näide on käsijaama kasutamine kabrioletis, millel on ühtaegu /M ja /P tunnused. Seejuures pole täpsustatud, kas sõiduk liigub või seisab paigal (liikuma peab jaam, näiteks võib ta nööri küljes kõlkuda) ja kas jaam peab olema sõidukisse kinnitatud.
Seega, uuendatud näitel keset Soome lahte laevatekil eesli seljas ratsutades ja FT-817 käes hoides kusotades, kusjuures varrasantenn on eesli külge kinnitatud, kohalduvad nii /MM, /M ja /P. Küsimus, kas need murrud peab kõik ette laulma või piisab kõrgemast taustsüsteemist ehk /MM?

Re: Murdudega töötamine

Postitatud: 09 Juul 2019, 19:33
Postitas es2act
Kui juba seadusetäht ees, siis uuri ka P - tähendust. Kas käsijaamal üldse tohib kasutada muud antenni kui "originaal" varras ? Äkki muutub siis mingiks muuks seadmeks.
Näiteks PMR'l on see keelatud :)

T

Re: Murdudega töötamine

Postitatud: 31 Juul 2019, 14:33
Postitas es6pz
/MM on lubatud kasutada rahvusvahelistes vetes, st väljaspool riikide territoriaalala ainult laeva kapteni loal (vist kirjalikul).