es2act kirjutas:
Mina olen siiani aru saanud:
P.1 kui on käsijaam, siis on nii-kui-nii qrp, ehk seda enam rõhutama ei pea.
P.2 kui on käsijaam, siis on väiksem võimsus ja ka "raskem kättesaada" mobiilsust enam rõhutama ei pea.
ehk piisab murd - portatiivne null.
ja kuna Sa ei ole jaama tõuksile monteerinud/antenni paigaldanud, ei saa ka olla tõukeratas mobiil/motoriseeritud jaam
T
Aitäh! Lugesin ka rahvakomissaride nõukogu määrust "Raadiokutsungite moodustamise ja väljastamise kord", §4 lg 6:
Amatöörraadiojaama kasutamisel liikuva jaamana moodustatakse kutsung amatöörraadiojaama kutsungist, millele järgneb eraldusmärk «/» (sõnaliselt «murd») ja kuni kaks tähte:
1) MM ( Maritime Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse veesõiduki pardal selle viibimisel rahvusvahelistes vetes;
2) AM (Airborne Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse isiklikus kasutuses oleva õhusõiduki pardal;
3) M (Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse sõidukitel, mida ei ole nimetatud punktides 1 ja 2;
4) P (Portable) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse käsijaamana.
Seega /MM Saaremaa praamil ei kohaldu, küll aga Soome laeval või kummipaadis Gotlandi ja Saaremaa vahel, /M puhul pole märgitud, kas sõiduk peab olema motoriseeritud, seega käivad siia alla ka nt tasakaaluliikurid, rulad ja hobuveokid, /P tähendab konkreetselt käsijaama, kuigi nt FT-817 võib hoida nii käes kui seljakotis. /QRP jääb määrusest üleüldse välja.
Jaama saab ühteagu kasutada nii sõidukil kui ka käsijaamana, nagu ka algses näites. Teine näide on käsijaama kasutamine kabrioletis, millel on ühtaegu /M ja /P tunnused. Seejuures pole täpsustatud, kas sõiduk liigub või seisab paigal (liikuma peab jaam, näiteks võib ta nööri küljes kõlkuda) ja kas jaam peab olema sõidukisse kinnitatud.
Seega, uuendatud näitel keset Soome lahte laevatekil eesli seljas ratsutades ja FT-817 käes hoides kusotades, kusjuures varrasantenn on eesli külge kinnitatud, kohalduvad nii /MM, /M ja /P. Küsimus, kas need murrud peab kõik ette laulma või piisab kõrgemast taustsüsteemist ehk /MM?