HAM foorum

Raadioamatörismist ja kõigest haakuvast.
Tänane kuupäev 23 Juul 2019, 05:29

Kõik kellaajad on UTC + 1 tund [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Murdudega töötamine
PostitusPostitatud: 08 Juul 2019, 16:29 
Eemal

Liitunud: 11 Mai 2010, 09:32
Postitusi: 19
Kui ma sõidan parajasti elektritõukerattaga Saaremaa praami tekil ja töötan samal ajal käsijaamaga, millel QRP võimsus, siis millised peavad olema minu murrud?
    /0/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga,
    /0/p/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, jaam on portatiivne, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga?
Aksakalid, aidake!

_________________
Kilovatnik kusokuningas, kuerpešnik maandusahelas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Murdudega töötamine
PostitusPostitatud: 08 Juul 2019, 17:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Nov 2005, 17:13
Postitusi: 850
Asukoht: KO37KW
Murrud peavad olema lahtised
ja kutsung /LID

_________________
HamRadio forever !
ICOM too !!
خداوند، استونی را نگه دار


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Murdudega töötamine
PostitusPostitatud: 08 Juul 2019, 19:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Sept 2009, 20:16
Postitusi: 236
Asukoht: Keila, KO29FH
es3har kirjutas:
Kui ma sõidan parajasti elektritõukerattaga Saaremaa praami tekil ja töötan samal ajal käsijaamaga, millel QRP võimsus, siis millised peavad olema minu murrud?
    /0/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga,
    /0/p/m/mm/qrp, kuna olen jõudnud 0-regiooni vetesse, jaam on portatiivne, tõukeratas on motoriseeritud, viibin liikuval praamil ja töötan QRP-ga?
Aksakalid, aidake!

Mina olen siiani aru saanud:
P.1 kui on käsijaam, siis on nii-kui-nii qrp, ehk seda enam rõhutama ei pea.
P.2 kui on käsijaam, siis on väiksem võimsus ja ka "raskem kättesaada" mobiilsust enam rõhutama ei pea.
ehk piisab murd - portatiivne null.

ja kuna Sa ei ole jaama tõuksile monteerinud/antenni paigaldanud, ei saa ka olla tõukeratas mobiil/motoriseeritud jaam :)

T

_________________
73
Tarmo, ES2ACT


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Murdudega töötamine
PostitusPostitatud: 09 Juul 2019, 17:31 
Eemal

Liitunud: 11 Mai 2010, 09:32
Postitusi: 19
es2act kirjutas:
Mina olen siiani aru saanud:
P.1 kui on käsijaam, siis on nii-kui-nii qrp, ehk seda enam rõhutama ei pea.
P.2 kui on käsijaam, siis on väiksem võimsus ja ka "raskem kättesaada" mobiilsust enam rõhutama ei pea.
ehk piisab murd - portatiivne null.

ja kuna Sa ei ole jaama tõuksile monteerinud/antenni paigaldanud, ei saa ka olla tõukeratas mobiil/motoriseeritud jaam :)

T

Aitäh! Lugesin ka rahvakomissaride nõukogu määrust "Raadiokutsungite moodustamise ja väljastamise kord", §4 lg 6:
Tsiteeri:
Amatöörraadiojaama kasutamisel liikuva jaamana moodustatakse kutsung amatöörraadiojaama kutsungist, millele järgneb eraldusmärk «/» (sõnaliselt «murd») ja kuni kaks tähte:
1) MM ( Maritime Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse veesõiduki pardal selle viibimisel rahvusvahelistes vetes;
2) AM (Airborne Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse isiklikus kasutuses oleva õhusõiduki pardal;
3) M (Mobile) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse sõidukitel, mida ei ole nimetatud punktides 1 ja 2;
4) P (Portable) – kui amatöörraadiojaama kasutatakse käsijaamana.

Seega /MM Saaremaa praamil ei kohaldu, küll aga Soome laeval või kummipaadis Gotlandi ja Saaremaa vahel, /M puhul pole märgitud, kas sõiduk peab olema motoriseeritud, seega käivad siia alla ka nt tasakaaluliikurid, rulad ja hobuveokid, /P tähendab konkreetselt käsijaama, kuigi nt FT-817 võib hoida nii käes kui seljakotis. /QRP jääb määrusest üleüldse välja.
Jaama saab ühteagu kasutada nii sõidukil kui ka käsijaamana, nagu ka algses näites. Teine näide on käsijaama kasutamine kabrioletis, millel on ühtaegu /M ja /P tunnused. Seejuures pole täpsustatud, kas sõiduk liigub või seisab paigal (liikuma peab jaam, näiteks võib ta nööri küljes kõlkuda) ja kas jaam peab olema sõidukisse kinnitatud.
Seega, uuendatud näitel keset Soome lahte laevatekil eesli seljas ratsutades ja FT-817 käes hoides kusotades, kusjuures varrasantenn on eesli külge kinnitatud, kohalduvad nii /MM, /M ja /P. Küsimus, kas need murrud peab kõik ette laulma või piisab kõrgemast taustsüsteemist ehk /MM?

_________________
Kilovatnik kusokuningas, kuerpešnik maandusahelas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Murdudega töötamine
PostitusPostitatud: 09 Juul 2019, 19:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Sept 2009, 20:16
Postitusi: 236
Asukoht: Keila, KO29FH
Kui juba seadusetäht ees, siis uuri ka P - tähendust. Kas käsijaamal üldse tohib kasutada muud antenni kui "originaal" varras ? Äkki muutub siis mingiks muuks seadmeks.
Näiteks PMR'l on see keelatud :)

T

_________________
73
Tarmo, ES2ACT


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 1 tund [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10