HAM foorum

Raadioamatörismist ja kõigest haakuvast.
Tänane kuupäev 22 Sept 2019, 14:37

Kõik kellaajad on UTC + 1 tund [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 160 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 08 Jaan 2012, 11:46 
Eemal

Liitunud: 12 Apr 2011, 13:28
Postitusi: 1615
Asukoht: Põlvamaa, Mammaste, KO38MC
Võib külastada ka olmeelektroonika jäätmete vastuvõtu kohti. Põlvas neid isegi 3 kokku.
Ma nägin seal ükskord täiesti korralikku köögi pliidi kohale mõteldud tõmbeventilatsiooni, peaaegu uus oli.
Mul oli garaazis kirjutuslaua (st. töölaua) kohale omal plastikutahvlitest tehtud moodustis u. 0,7x1m ja selle keskosast läks gofreeritud plastiktoru 100mm seina ventilatsiooniavast välja. Ventikas oli samuti väljas, u. nagu eelpostituses jutt.
Talvel oli vaja soojust elektripuhurist kui töid tegin, aga suvel olid samuti uksed kinni, sest muidu tuli garaaz sääski täis ja võimatu oli jootmist jms täpsust nõudvaid töid teha. Tuli samuti ventilatsiooni kasutada.
Hästi vaiksed on nn. oravarattaga ventilaatorid, neid kohtab samuti elektroonikajäätmete vastuvõtus, aga ka mitmesuguste kontoritehnika jms. aparaatuste sees.
73!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 11 Jaan 2012, 21:56 
Eemal

Liitunud: 12 Apr 2011, 13:28
Postitusi: 1615
Asukoht: Põlvamaa, Mammaste, KO38MC
Jaak, tee raadioamatööri eksam ära, ma otsin Sulle ühe odava (aga võib-olla päris ilmaeest) saatja kah, antennike üles ja eetris oledki!
73!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 11 Jaan 2012, 23:45 
Eemal

Liitunud: 31 Jaan 2011, 17:15
Postitusi: 63
Mõtlesin selle peale päris tõsiselt nooremana kuid siis jäi asi morse õppimise taha.Ei tea praegust seisu kui palju veel morset kasutatakse.Kunagi sai Selle mõttega isegi P-310 muretsetud. Vaatasin alles täna selle pilli passi. Tundlikkus 4,5mikrovolti isegi. Aga kaal oli vist 66,5kg. 2-3 aastat tagasi tirisin ta välja ja panin käima aga õiged kõrvaklapid kuhugi kadunud ja antenniks oli lae all mingi 3-4 meetrit traati.Päeval midagi eriti huvitavat ei kuulnud.No ja see on vastuvõtja ainult.Aga vastuvõtt ja saatmine vist vaja kuidagi samadele sagedustele saada? nojah jälle mõtlemisainet tublisti.Tuleb Aarnele , Hellarile või Indrekule külla minna asja vaatama. Muidu ajan väga jama juttu
Mul ju asi veel vähemalt 3 aastat 2 jumala teenimises. Mesindusse sai küllalt kalleid asju soetatud
mida enne 5-t aastat ei saa isiklikku kasutusse võtta.Meie riigi seadused sellised. Kui varem lõpetan siis peab mingi osa asjade hinnast riigile maksma või välja ostma ;ei teagi kuidas seda jama täpselt nimetatakse aga pappi tuleb teistkordselt sama asja eest välja käia.
Praegu olen lahendanud nii, et talvel raadiod ja poolest aprillist kuni septembri lõpuni mesilased.
Ja mis seal salata eks nende tõttu ei pea ka igat Eur-i lugema sest pensionist ikka vist väga ei
hobita.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 11 Jaan 2012, 23:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Veebr 2010, 19:06
Postitusi: 1458
Asukoht: KO29IJ
Jaak0001 kirjutas:
Mõtlesin selle peale päris tõsiselt nooremana kuid siis jäi asi morse õppimise taha.Ei tea praegust seisu kui palju veel morset kasutatakse.Kunagi sai Selle mõttega isegi P-310 muretsetud. Vaatasin alles täna selle pilli passi. Tundlikkus 4,5mikrovolti isegi. Aga kaal oli vist 66,5kg.

Dozor on loom küll aga nii heaks venelased seda ikka ei saanud kui Köln, mille pealt ta maha viksiti ;)
Kui huvitab, siin on kena parameetrite võrdlus.

http://web.me.com/luca.fusari/page1/pag ... age25.html

ps. B ja C kat morseoskust ei taha, morset on vaid A jaoks vaja teada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 12 Jaan 2012, 12:37 
Eemal

Liitunud: 31 Jaan 2011, 17:15
Postitusi: 63
Nojah. Sama ta on ja maha viksitud vist pea 1:1-le niipalju kui piltidelt aru sain.
Aga mis vahe on B ja C klassil amatööridel. A oli minu arust kõige suurema võimsusega saatja
omamise õigus Nõuka ajal. C siis vist mingi piiratud saatja 100-200 km raadiust. Või mingid väikse
leviulatusega lainealad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 12 Jaan 2012, 12:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Sept 2009, 20:16
Postitusi: 235
Asukoht: Keila, KO29FH
A - all band 1KW
B - all band 100W
D - ULL(1,2GHz-28Mhz) - 10W

https://www.riigiteataja.ee/akt/13297230?leiaKehtiv

_________________
73
Tarmo, ES2ACT


Viimati muutis es2act, 12 Jaan 2012, 19:42, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 12 Jaan 2012, 12:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19 Veebr 2006, 15:05
Postitusi: 1008
Asukoht: Tabasalu KO29GK
Jaak0001 kirjutas:
Aga mis vahe on B ja C klassil amatööridel. A oli minu arust kõige suurema võimsusega saatja omamise õigus Nõuka ajal.

Nõuka ajal olid klasside ja tähtede asemel kategooriad. Näiteks lühilainetel olid lubatud võimsused:
III kategooria - 10W.
II kategooria - 40W.
I kategooria - 200W.
Ultralühilainetel oli kõigis kategooriates lubatud ainult 5W.

Peale selle olid veel eraldi ULL kutsungid, millega võis töötada ainult ultralühilainetel.

_________________
73! ES2RDX, alias Ambur
Koduleht: http://www.ambur.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 12 Jaan 2012, 17:16 
Eemal

Liitunud: 12 Apr 2011, 13:28
Postitusi: 1615
Asukoht: Põlvamaa, Mammaste, KO38MC
Kas üle 1 kW KS kiirgusvõimsuse luba on ka võimalik Eesti HAM raadioamatööril taotleda või :?:
Ja mis selle HAREC kvalifikatsiooniga siis täpsemalt teha tohib :?: Taga on kirjas, et "... töötada riikides, kes tunnustavad soovitust T/R 61-02." (Tunnistan ausalt, et olen nii loll, et hekel pole sellest aimugi!)
Ei viitsi neis seadustes tohlata, ehk keegi teab peast niisamagi ütelda?
73!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 15 Jaan 2012, 16:47 
Eemal

Liitunud: 31 Jaan 2011, 17:15
Postitusi: 63
Põlvamaale suured tänud Išim-i eest. Ei saanud enne rahu kui lasin pinge peale.Lülitid tahavad puhastamist ja üht-teist veel aga mingil sagedusel kuulasin isegi vene lendurite ja maa vahelist juttu( kusagil Orjoli kandis taheti maandumisluba.)
Vaatasin oma P-310 passi. 1954 veebruaris tehtud raadio ja number on tal 2315. Seega tundub sakslaste jutt1954 aasta st tootmises olevana veidi üle pakutud. Arvan, et tegema hakati varem.
Vast 53 teises pooles. Aga oma viletsa keeleoskuse tõttu ei tabanud ära mis aegse saksa pilli pealt ta maha viksiti.Kas mõni sõjaaegne pill oli see Köln või pärastine kui Stirliz oli juba asendatud?
Peale sõda oli ju sakslastel sõjatehnika tegemise keelud peal mingi ajani.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 16 Jaan 2012, 01:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Veebr 2010, 19:06
Postitusi: 1458
Asukoht: KO29IJ
Jaak0001 kirjutas:
Vaatasin oma P-310 passi. 1954 veebruaris tehtud raadio ja number on tal 2315. Seega tundub sakslaste jutt1954 aasta st tootmises olevana veidi üle pakutud. Arvan, et tegema hakati varem. Vast 53 teises pooles.

Ei tea P-310 täpset tootmise ajalugu, võimalik, et selle kohta leiaks infot venemaa netiavarustest. Võimalik, et Luca oma kodulehel paneb aastaarvudega mööda, võimalik, et ta peab vaid ühte tehast silmas, lisaks olid täpselt sama välimusega ka P-251 ja 252.
http://www.cqham.ru/trx/r_251.html

Jaak0001 kirjutas:
Aga oma viletsa keeleoskuse tõttu ei tabanud ära mis aegse saksa pilli pealt ta maha viksiti.Kas mõni sõjaaegne pill oli see Köln või pärastine kui Stirliz oli juba asendatud?
Peale sõda oli ju sakslastel sõjatehnika tegemise keelud peal mingi ajani.


Aluseks oli E52 Köln. Projektiga alustati 1939 ja toodeti neid sõja ajal. Tolle aja kohta unikaalsed lahendused nagu mootoriga häälestus ja mehhaaniline sageduste mälu.

Venekeelset infot koos piltidega näed siit.

http://www.rkk-museum.ru/vitr_all/exhibits/807.shtml

Siin on hiljutine Kölni taastamise projekt koos piltidega.

http://www.desyatnik.com/radios/E52_b2.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 16 Jaan 2012, 12:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Veebr 2010, 19:06
Postitusi: 1458
Asukoht: KO29IJ
Hunt kirjutas:
Tolle aja kohta unikaalsed lahendused nagu mootoriga häälestus ja mehhaaniline sageduste mälu.

Ilus leeduka video, kus on näha Kölni motoriseeritud häälestust - keerad nuppu ja mootor viib täpselt varem paika pandud sagedusele. Kõik see on puhtalt mehhaaniline, 40 aastatest.

http://www.youtube.com/watch?v=CZVOL0Fv1O8


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 17 Jaan 2012, 09:28 
Eemal

Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:59
Postitusi: 8
Tere , ma olen selle asjaga mõnda aega tegelenud ja võin aidata .
73!
Tiit 58348440


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 17 Jaan 2012, 16:53 
Eemal

Liitunud: 12 Apr 2011, 13:28
Postitusi: 1615
Asukoht: Põlvamaa, Mammaste, KO38MC
Kas see mehhaaniline eelvalik toimus siis mingi potedest koostatud silla abil (balansist väljaviimisega), mille mootor siis jälle uuesti paika kruttis (kuni tagasiside signaal ta seiskas)?

Mul on ka mingi (vist Prantsuse armee? madudeaegne :) ) plokk, kus sees mingid imeliukd eelvalimise? allavajutatavad nupud?? Oleks justkui algsageduse generaator vms?
Püüan kodus ta garaazisügavustest üles leida, mind ennast huvitaks see väga! On kaasas olnud kokkutulekutel, mitte keegi pole osanud ära arvata, mis jurakas see on?
Vingeid värke tehti tõepoolest juba tollalgi! Sellise mehhaanika teostus maksaks praegusel ajal vist auto hinna!? :lol:
73!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 17 Jaan 2012, 19:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Veebr 2010, 19:06
Postitusi: 1458
Asukoht: KO29IJ
ES6EI kirjutas:
Kas see mehhaaniline eelvalik toimus siis mingi potedest koostatud silla abil (balansist väljaviimisega), mille mootor siis jälle uuesti paika kruttis (kuni tagasiside signaal ta seiskas)?

Ei, asi oli täiesti mehhaaniline - oli neli ketast, millel on servas sisselõige. Ketta positsioon võllil salvestas sageduse asukoha, sisselõike jõudmine õigesse kohta ketta pööramisel tähistas õigele sagedusele jõudmist, siis käis klõps ja asi jäi seisma - sagedus paigas.

Väga piltlikult on asi sarnane Abloy lukuga (kui oled seda lammutanud). Seal sees on ka hunnik kettaid, õige võti keerab kettad õigesse asendisse nii et ketaste ääres olevad sisselõiked jõuavad õigesse kohta.

Siin on Lucal näha see keerukas mehhanism - näha on neli halli ketast, kahel neist on sisselõige näha.

http://web.me.com/luca.fusari/page1/pag ... age29.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Algaja
PostitusPostitatud: 18 Jaan 2012, 17:21 
Eemal

Liitunud: 12 Apr 2011, 13:28
Postitusi: 1615
Asukoht: Põlvamaa, Mammaste, KO38MC
Vinged pildid! Aitähh!

No seda võiski arvata, et nad on venelaste (kommunismi viljastavates tingimustes leiutatud) P-310 pealt kõik maha puksinud!!! :lol:
Ja vinge oli ka see Wurzburgi Radar ja Schwabenland! (Vaevalt, et nad neidki ise leiutasid!?? :lol: )
73! :)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 160 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 1 tund [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10